نحوه تنظیم مقدار موجودی موجود در QuickBooks Online


چند بار می بینید که یک مورد بیشتر یا کمتر از آنچه QuickBooks به شما نشان می دهد وجود دارد. اگر موجودی را در QuickBooks Online Plus یا Advanced ردیابی کنید، می‌توانید مقدار یک کالا را به صورت دستی بدون ثبت خرید یا فروش تنظیم کنید تا با آنچه در انبار خود دارید مطابقت داشته باشد. بنابراین در اینجا ما قصد داریم در مورد این موضوع در مورد مقدار موجودی در QuickBooks Online بحث کنیم

QuickBooks Online SKU، توضیحات و مقدار کالای موجودی شما را پر می کند. QuickBooks Online حتی مقدار Qty On Hand را برای مقدار New Qty شما پیشنهاد می کند. در صورتی که ردیابی کلاس و مکان برای شما فعال شده باشد، می‌توانید با اتمام پنجره تنظیم مقدار موجودی، جزئیات همه آن فیلدها را ارائه دهید.

نحوه وارد کردن تعدیل کمیت موجودی

هنگامی که تعدیل موجودی را ذخیره کردید، QuickBooks Online تنظیمات دقیق را به صورت خودکار در حساب دارایی سهام و همچنین هزینه کالاهای فروخته شده (از انقباض سهام) ثبت می کند.

  1. به گزینه + New بروید.
  2. بر روی گزینه Inventory Qty Adjustment کلیک کنید.
  3. تاریخ تنظیم را پر کنید.
  4. از منوی کشویی حساب تعدیل موجودی، به حساب مربوطه بروید.
  5. محصولات خود را از بخش محصولات انتخاب کنید.
  6. برای هر مورد خود، یک مقدار جدید یا یک به روز رسانی در مقدار را پر کنید.
  7. از قسمت یادداشت، اطلاعات مربوط به تنظیم را پر کنید.
  8. پس از اتمام کار، گزینه Save and close را بزنید.

چگونه می توانید یک تنظیم کمیت موجودی را ویرایش یا حذف کنید

ما به شما پیشنهاد می کنیم هنگام ویرایش ورودی های تنظیم موجودی عاقلانه و مراقب باشید. ویرایش موجودی شما می تواند تاثیر زیادی بر حسابداری شما داشته باشد. اگر مطمئن نیستید که باید این کار را انجام دهید یا خیر، می توانید با حسابدار خود تماس بگیرید.

  1. به نماد جستجو در زیر نوار ابزار بروید.
  2. سپس بر روی گزینه جستجوی پیشرفته کلیک کنید.
  3. از منوی کشویی حساب تعدیل موجودی، حساب دقیق خود را انتخاب کنید.
  4. در منوی کشویی All Transactions، به Inventory Quantity Adjustment بروید.
  5. روی جستجو ضربه بزنید.
  6. اکنون در نتایج جستجو، روی تنظیماتی که باید ویرایش یا حذف کنید کلیک کنید.

با این کار می توانید تنظیم کمیت موجودی را باز کنید. در اینجا، می‌توانید تنظیمات جدیدی را اضافه کنید و تنظیمات قبلی خود را نیز ویرایش کنید. در صورتی که می خواهید تمام تنظیمات کمیت موجودی را حذف کنید، روی گزینه Delete کلیک کنید.

نتیجه گیری

در بیشتر مواقع یا گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید جزئیات موجودی کالا را در QuickBooks Online اصلاح کنید. به طور معمول، شما باید مقادیر موجودی موجودی خود و مقادیر اولیه را تنظیم کنید.

گاهی اوقات، معمولاً پس از شمارش فیزیکی تعداد موجودی، می توانید متوجه شوید که تعدادی از کالاهای موجودی با گزارش شده در QuickBooks Online متفاوت است. در چنین حالتی، باید مقدار را در QuickBooks Online تنظیم کنید تا با آنچه در انبار خود دارید مطابقت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید