چگونه محصولات و خدمات خود را در QuickBooks Online گروه بندی کنیم


ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید محصولات و خدمات خود را در دسته های مختلف در QuickBooks Online گروه بندی کنید. هر زمان که گزارشی را اجرا می کنید، می توانید بینش موثری در مورد فروش و همچنین موجودی خود داشته باشید. برای اینکه همه محصولات و خدمات خود را به صورت سازمان یافته نگه دارید، می توانید گروهی از همه چیز را به دسته بندی کنید. ببینیم چطور

نحوه ایجاد دسته بندی

در اینجا می توانید دسته بندی هایی را برای گروه بندی محصولات یا خدمات از همان نوع ایجاد کنید. در صورتی که می خواهید در مورد مواردی که با هم گروه بندی می کنید اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید زیر مجموعه ها را نیز ایجاد کنید.

  1. منوی فروش را باز کنید، سپس به بخش محصولات و خدمات بروید.
  2. روی منوی کشویی More کلیک کنید، سپس به مدیریت دسته ها بروید.
  3. گزینه New category را انتخاب کنید، سپس نام دسته را پر کنید.
    یادآوری: در صورتی که مجبور به ایجاد زیرمجموعه هستید، چک باکس Is a sub-category و همچنین دسته اصلی را علامت بزنید.
  4. روی گزینه Save ضربه بزنید.

نحوه دسته بندی محصولات و خدماتی که می فروشید

می توانید از QuickBooks Online برای دسته بندی محصولات و خدماتی که شرکت شما به مشتریان می فروشد استفاده کنید. با این حال، به جز نرم افزار QuickBooks Online نمی توانید این ویژگی را دریافت کنید.

محصول یا خدمات جدید خود را به یک دسته اضافه کنید

هنگامی که در حال افزودن اقلام موجودی جدید، خدمات یا اقلام غیر موجودی هستید، می توانید از دسته انتخاب کنید.

محصول یا خدمات موجود خود را به یک دسته اضافه کنید

اگر یک محصول دسته بندی نشده دارید، این مرحله زیر است که چگونه می توانید آن را به یک دسته اضافه کنید.

  1. منوی فروش را باز کنید، سپس به بخش محصولات و خدمات بروید.
  2. محصول یا خدماتی را که باید دسته بندی کنید جستجو کنید.
  3. در زیر ستون Action گزینه Edit را بزنید.
  4. روی منوی کشویی دسته کلیک کنید، پس از آن یکی را انتخاب کنید که مناسب این محصول باشد. یا بر روی گزینه + Add new کلیک کنید تا گزینه جدیدی ایجاد شود.
  5. بر روی گزینه ذخیره و بستن کلیک کنید.

از دسته ها در معاملات استفاده کنید

شما می توانید در زمان ایجاد تراکنش ها صرفه جویی کنید. اگر در حال خرید و فروش بسیاری از چیزهای مختلف هستید، در آن زمان می توان از دسته بندی ها برای یافتن محصولات یا خدمات به راحتی استفاده کرد.

دسته‌ها چگونه می‌توانند به شما در گزارش‌دهی کمک کنند

اگر گزارش‌های فروش یا موجودی را اجرا می‌کنید، همه محصولات و خدمات به گونه‌ای دسته‌بندی می‌شوند که برای شما منطقی باشد.

دسترسی به گسترش یا کوچک کردن هر دسته برای شما فراهم شده است. با انجام این کار، هضم آنچه در گزارش شما وجود دارد آسان می شود. شما قادر خواهید بود به سرعت اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات خاص را جستجو کنید.

گروه بندی اقلام شما نیز تصویر واضح تری از فروش شما ارائه می دهد. دانستن اینکه چه نوع خدماتی محبوب هستند بسیار آسان می شود. و به طور کلی برای هر دسته به شما اطلاع می دهد که بیشترین فروش از کجا می آید.

نحوه ویرایش یا حذف یک دسته

  1. منوی فروش را باز کنید، سپس به بخش محصولات و خدمات بروید.
  2. روی منوی کشویی More کلیک کنید، سپس به مدیریت دسته ها بروید.
  3. در زیر ستون Action گزینه Edit را بزنید.
  4. با توجه به نیاز خود تغییراتی را ویرایش یا ایجاد کنید و روی Save کلیک کنید. یا بر روی گزینه Remove کلیک کنید سپس بر روی OK کلیک کنید.

نتیجه گیری

اطمینان حاصل کنید که روی سازمان خود تمرکز می کنید، نه حسابداری خود. برای این کار، می توانید یک تیم اختصاصی از حسابداران خبره آنلاین QuickBooks دریافت کنید. آنها تمام محصولات و خدمات شما را ارتقا می دهند و تمام معاملات شما را برای شما دسته بندی می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد QuickBooks Bookkeeping، با ما در +1-877-221-2659 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید