چگونه می توانید فروشنده را با ارز خارجی در QuickBooks Online اضافه کنید


بدانید چگونه می توانید فروشنده ای را با ارز خارجی در نرم افزار QuickBooks Online Essentials، Plus یا Advanced اضافه کنید. اگر فروشنده ای از ارزی استفاده می کند که با نوع ارز شما متفاوت است.

اگر ویژگی چند ارزی را روشن کرده باشید، می‌توانید فروشنده را به QuickBooks اضافه کنید و واحد پولی او را از حسابش انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد معاملات را با همان ارزی که به فروشندگان خود پرداخت می کنید، ثبت کنید.

مراحل اضافه کردن فروشنده با ارز خارجی

به مراحل زیر در مورد نحوه اضافه کردن فروشنده با واحد پولی خود نگاه کنید:

  1. به منوی سمت چپ بروید، روی گزینه Expenses کلیک کنید.
  2. حالا Vendors را انتخاب کنید، پس از آن به New Vendor بروید.
  3. نام فروشنده خود و سایر جزئیات را پر کنید.
  4. در منوی کشویی من به این فروشنده پرداخت می کنم، ارزی را که برای پرداخت به فروشنده خود استفاده می کنید، انتخاب کنید.
  5. پس از اتمام کار، دکمه ذخیره را فشار دهید.

در صورتی که باید ارز یک فروشنده موجود را تغییر دهید

وقتی فروشنده‌ای را اضافه می‌کنید و تراکنش‌هایی را با فروشنده خود ثبت می‌کنید، نمی‌توانید ارز موجود در حساب او را تغییر دهید. اما در صورتی که باید تراکنش‌های جدید را با فروشنده خود به واحد پول خود ثبت کنید، این مراحلی است که می‌توانید دنبال کنید:

  1. اول از همه، باید نمایه فروشنده موجود را غیرفعال کنید. تمام تراکنش‌های گذشته شما با فروشنده‌تان در QuickBooks آنلاین باقی می‌ماند.
  2. می توانید مراحل بالا را دنبال کنید تا فروشنده خود را دوباره اضافه کنید و ارزی را که با آن به فروشنده خود پرداخت می کنید انتخاب کنید.

از این لحظه، تمام تراکنش‌های جدیدی که با فروشنده خود ثبت می‌کنید، به واحد پول آن‌ها خواهد بود.

هر زمان که برای هر فروشنده خارجی تراکنش ایجاد می کنید، QuickBooks از هم اکنون نمی تواند واحد پول خود را ویرایش کند. ما به شدت پیشنهاد می کنیم آن فروشنده را غیرفعال کنید. پس از آن، می توانید فروشنده خود را دوباره اضافه کنید تا بتوانید ارز دقیق او را تعیین کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی برای همه فروشندگان خود وارد معامله شوید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که موجودی آنها در QuickBooks Online دقیق است

نتیجه گیری

مطمئن شوید که واحد پول فروشنده و حساب های پرداختنی شما باید یکسان باشد. در غیر این صورت، هر زمان که اقلامی از تامین کننده خود دریافت کردید، یک اعلان خطا دریافت خواهید کرد. از آنجایی که واحد پول فروشنده و حساب های پرداختنی باید یکسان باشد، لطفاً حساب های پرداختنی مطابق با واحد پول فروشنده خود را انتخاب کنید. شما می توانید ارزها را به حساب های مختلف مانند حساب های دریافتنی، حساب های پرداختنی، بانک و غیره اختصاص دهید.

همچنین هنگام ایجاد تراکنش های ارزی، حتما از حساب ارزی که اضافه کرده اید استفاده کنید. برای هر فاکتوری که برای مشتریان فعلی که از ارز خانگی شما استفاده می کنند در دسترس است، پیشنهاد نمی کنیم از حساب جدید برای دریافت پرداخت در مقابل آن فاکتور استفاده کنید. شما حتی می توانید از نسخه ارز خانگی مشتری خود برای تکمیل تراکنش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید