مصاحبه زبان پنجابی در مورد عفو احتمالی برای افراد غیرمستند – استوارت شارما هارسانی


طی مصاحبه اخیر من با ریشی ناگار، مدیر اخبار RedFM، در 27 می 2024، که در پنجابی انجام شد، در مورد حرکت دولت ترودو به سمت عفو افراد غیرقانونی در کانادا بحث کردیم.

آنها ادله موافق و مخالف عفو یا قانونمندسازی افراد فاقد وضعیت هستند.

این یک پیشنهاد بحث برانگیز است و البته چنین سیاستی هم دارای نکات مثبت و هم منفی است.

از جنبه مثبت:

  • $$ … منظم‌سازی می‌تواند تأثیر اقتصادی مثبت قابل‌توجهی داشته باشد. بسیاری از مهاجران غیرقانونی در بخش هایی کار می کنند که با کمبود نیروی کار مواجه هستند، مانند کشاورزی و ساخت و ساز. به‌علاوه، قانونی‌سازی احتمالاً درآمدهای مالیاتی را افزایش می‌دهد، زیرا تغییر غیرمستند از اشتغال غیررسمی به رسمی است.
  • عفو عمومی مطابق با سنت انسان دوستانه کانادا خواهد بود. منظم‌سازی دسترسی به حقوق اساسی بشر از جمله مراقبت‌های بهداشتی و آموزش را تضمین می‌کند و در برابر استثمار محافظت می‌کند. بسیاری از مهاجران غیرقانونی در اینجا پیوندهای خانوادگی قوی دارند و قانونمندسازی به جلوگیری از جدایی خانواده کمک می کند (زیر جدول به اطلاعیه ارزیابی.

در جنبه منفی:

  • چنین سیاستی می‌تواند مشوق عدم انطباق باشد و قانون‌گذاری ممکن است برای افرادی که از روش‌های قانونی مهاجرت پیروی کرده‌اند ناعادلانه تلقی شود.
  • دولت فقط در مورد دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی موقت صحبت می‌کرد که دستمزد کانادایی‌ها و ساکنان دائمی را کاهش می‌دهند. قانونی کردن صدها هزار نفر (ما دامنه این سیاست را نمی دانیم) می تواند دستمزدها را به ویژه برای کارگران کم مهارت کاهش دهد.
  • منابع عمومی کانادا در حال حاضر تحت فشار ظاهر می شوند و منظم شدن به معنای تقاضای اضافی برای مراقبت های بهداشتی و شاید به مرور زمان تقاضای اضافی برای مسکن مقرون به صرفه خواهد بود.

متذکر می شوم که چالش های متعددی در اجرای چنین سیاستی مانند انجام بررسی های کامل سابقه وجود دارد.

علاوه بر این، این احتمال بسیار واقعی وجود دارد که دولت حمایت عمومی از مهاجرت و مهاجران را تضعیف کند. تونی کلر اخیراً در مورد همین موضوع برای گلوب اند میل مطلبی نوشته است.

در نهایت، تحرکات اخیر دولت در این زمینه با برنامه های همزمان آنها برای کاهش 19 درصدی تعداد ساکنان موقت کانادا، تقریباً 475000، دشوار است.


دیدگاهتان را بنویسید