مصاحبه مارس 2024 در RedFM در مورد کاهش ساکنان موقت – استوارت شارما هارسانی


من اخیراً این فرصت را داشتم که با ریشی ناگار، مدیر محترم اخبار RedFM Calgary، برای مصاحبه ای روشنگر که به زبان پنجابی انجام شده است، بنشینم. ما به اطلاعیه های اخیر وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، در مورد ساکنان موقت پرداختیم.

در تلاشی که ممکن است بعضی ها را به یاد بستن درهای انبار پس از بستن اسب ها بیاندازد، این تغییرات، بخشی از یک تغییر گسترده تر از ژانویه سال جاری (و پیام رسانی حداقل از پاییز 2023) است، با هدف مدیریت اعداد و حقوق انجام می شود. ساکنان موقت در کانادا در ابتدا شاهد اجرای یک سقف اولیه برای تعداد دانشجویان بین المللی بودیم. این سقف بر برخی استان‌ها بیشتر از سایر استان‌ها تأثیر خواهد گذاشت – انتاریو و BC در مقابل ROC. آخرین تلاش ها بر کاهش تعداد ساکنان موقت طولانی مدت/کارگران موقت خارجی متمرکز است، حرکتی که در حال حاضر بر تعداد ساکنان دائم تأثیر نمی گذارد.

این اقدامات منعکس کننده یک استراتژی گسترده تر برای متعادل کردن پذیرش و ادغام ساکنان جدید در جامعه کانادا است و تضمین می کند که مهاجرت مفید و پایدار باقی می ماند. با این حال، با توجه به جمعیت قابل توجهی از ساکنان موقت با چشم انداز محدود برای انتقال به اقامت دائم از طریق طبقات اقتصادی، دوره تعدیل قابل توجهی پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید