مهاجرت معکوس یا رو به جلو – استوارت شارما هارسانی


من این فرصت را داشتم تا در یک گفتگوی روشنگرانه با رایتش لاخی در RedFM Vancouver شرکت کنم، جایی که به موضوع مبرم مهاجرت در میان مهاجران جدید در کانادا پرداختیم. بحث ما روند رو به رشد مهاجرانی که کانادا را به دلیل عوامل مختلف از جمله چالش های مقرون به صرفه بودن مسکن، تورم فزاینده، و سایر موانع اقتصادی-اجتماعی ترک می کنند، روشن کرد. ما همچنین جنبه مهم نه تنها پذیرش مهاجر، بلکه اهمیت ادغام و نگهداری آنها در کانادا را بررسی کردیم. این گفتگو چالش های پیش رو و نیاز به رویکردهای استراتژیک برای اطمینان از همسان سازی موفق ساکنان غیر مهاجر در بافت اجتماعی کانادا را برجسته کرد.

مهاجرت معکوس یا رو به جلو چیست؟ به بیان ساده، تعداد فزاینده ای از مهاجران به جای ماندن، ترک را انتخاب می کنند:

اتاوا، ON – گزارش جدیدی از موسسه شهروندی کانادا (ICC)، سطل نشتیدریافت که تعداد فزاینده ای از مهاجران به کانادا به جای ماندن تصمیم به ترک این کشور می گیرند.

این گزارش که توسط هیئت کنفرانس کانادا برای ICC تهیه شده است، نشان می‌دهد که مهاجرت رو به جلو، مهاجرانی که کانادا را ترک می‌کنند، برای دهه‌ها به کندی در حال افزایش بوده است، اما به طور ناگهانی در سال‌های 2017 و 2019 افزایش یافت – آخرین دوره داده‌های موجود. این گزارش همچنین نشان می دهد که خطر مهاجرت بعدی به ویژه بین سال های چهارم تا هفتم پس از ورود به کانادا بالا است.

دانیل برنهارد، مدیر عامل مؤسسه شهروندی کانادا، گفت: «از آنجایی که کانادا برای پر کردن کمبودهای حاد در بخش‌های کلیدی مانند مسکن و مراقبت‌های بهداشتی بیشتر و بیشتر به مهاجران متکی است، توانایی ما برای حفظ آنها به یک موضوع مهم ملی تبدیل می‌شود.»

به بیان ساده، اگر کانادا نتواند به تازه واردان کمک کند و در گذرنامه و قلبشان به کانادایی شدن آنها کمک کند، ممکن است به زودی در زمان گذشته درباره رفاه خود صحبت کنیم.

مهاجرت معکوس یا ادامه RedFM Vancouver 29 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید