جابجایی پناهجویان مارک میلر در مقابل RoC مصاحبه 16 سپتامبر 2024 در CBC – استوارت شارما هارسانی


لورن مک گینیس: درگیری بر سر بخش خاصی از سیستم مهاجرتی ما. از یک طرف، دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا می‌گوید ما نمی‌توانیم با هجوم پناهجویان به این استان مقابله کنیم. از سوی دیگر، مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال را دارید که می گوید آلبرتا باید کارهای بیشتری انجام دهد. این اختلافات ناشی از طرح احتمالی فدرال برای انتقال پناهجویان به خارج از کبک و انتاریو است. در این میان، در وهله اول افرادی هستند که به دنبال پناهندگی هستند. برای توضیح بیشتر در مورد آنها و شرایط آنها، راج شارما را در خط داریم. او یک وکیل مهاجرت اینجا در کلگری با استوارت شارما هارسانی است. صبح شما بخیر، راج.

راج شارما: صبح بخیر، لورن.

لورن مک گینیس: پس چه شرایطی باعث می شود که فرد واجد شرایط درخواست پناهندگی باشد و شاید شرایطی که او را به آن موقعیت سوق می دهد؟

راج شارما: اگر به دلیل یکی از دلایل کنوانسیون، نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، ترس موجهی از آزار و شکنجه داشته باشد، فردی پناهنده است یا پناهنده محسوب می شود یا واجد شرایط درخواست پناهندگی است. ، یا اینکه در سناریوی بازگشت خطری برای زندگی آنها وجود دارد.

لورن مک گینس: آیا می توانید نمونه هایی از موقعیت هایی را که مردم در کشور مبدأ با آن مواجه می شوند و ممکن است باعث شود افراد به طور خاص به دنبال پناهندگی باشند را برای ما بیان کنید؟

راج شارما: بله، قطعا. شما ممکن است فردی را داشته باشید که به عنوان بازدیدکننده در اینجا حضور داشته باشد، مثلاً یک مرد جوان روس که با جنگ در اوکراین مخالف است، مثلاً با خدمت سربازی یا مخالف رژیم پوتین مخالف است. اکنون، این به عنوان یک عقیده سیاسی تعبیر می شود و ممکن است فرد با عواقب قانونی و غیره در سناریوی بازگشت مواجه شود. بنابراین این یک نوع تعریف کلاسیک خواهد بود. ممکن است روزنامه‌نگاری باشد که از دیدگاه‌هایی حمایت می‌کند که برای آن دولت خاص در سناریوی بازگشت، ناخوشایند و غیرقابل قبول هستند. این می تواند یک نوکیش مذهبی باشد. مثلاً ممکن است فردی از ایران باشد که مسلمان بوده و اکنون پذیرفته است یا مسیحی یا ملحد شده است.

لورن مک گینس: پس آیا ما می دانیم که اکنون چند پناهجو در آلبرتا به سر می برند؟

راج شارما: الان خیلی زیاد نیست. آنچه ما در اینجا داریم این است که کانادا به دو روش پناهندگان را می آورد. یکی اسکان مجدد است، به این ترتیب که افراد به نوعی انتخاب می شوند، تا حدودی بررسی شده اند، آنها به رسمیت شناخته شده اند که آستانه تعریف پناهندگی توسط کمیسیون عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان را برآورده می کنند، و آن افراد اسکان داده می شوند. بنابراین در اینجا، به عنوان مثال، چند سال پیش به جمعیت سوریه فکر کنید. سایر پناهجویان کسانی هستند که در زمین ادعا می کنند. اکنون مدیریت نسبتاً خوبی داشت تا اینکه البته ما ده‌ها هزار نفر از مرزها عبور کردند و باعث عقب ماندگی شدند. بنابراین، هیئت پناهندگان مهاجرت، از حدود سال‌های 1989، 1990 وجود داشته است. در اوج خود، می‌توانست حدود 40000 یا بیشتر درخواست رسیدگی کند. ما اکنون حدود 200000 ادعای معوقه در اداره مهاجرت داریم.

لورن مک گینیس: و اکثریت آنها در کبک و انتاریو هستند؟

راج شارما: اکثریت قریب به اتفاق در آن دو، بزرگترین استان ما، به سر می برند. بنابراین بله، پس شما ده ها هزار نفر در انتاریو و کبک خواهید داشت و در واقع، یک ادعای پناهندگی که در این دو استان مطرح می شود دارای اهمیت است، چندین سال طول می کشد تا آن ادعا شنیده شود. ادعایی که در استان های غربی مطرح می شود که به طور قابل توجهی کمتر، مثلا یک سال طول می کشد.

لورن مک گینس: باشه. بنابراین این درگیری سیاسی ریشه در این ایده از سوی دولت فدرال دارد که انتاریو و کبک بیش از سهم عادلانه خود از پناهجویان کمک می کنند. شما فشار روی سیستم را همانطور که هست بیان می‌کنید، و دولت فدرال می‌گوید که استان‌های دیگر، از جمله آلبرتا، باید تقویت شوند. آیا پرونده ای که وزیر فدرال می کند اعتبار دارد؟

راج شارما: خب، حدس می‌زنم این به دیدگاه شما بستگی دارد. از طرف یک مدافع پناهندگان، کمی تاسف بار است که با مدعیان به عنوان سیب زمینی داغ برخورد می شود که باید بین استان ها قاطی شوند. این دیدگاه آنها خواهد بود. البته، طرح فدرال و فدرال‌ها تمایل به جهش دارند، یا حداقل این چشم‌انداز وجود دارد، وقتی کبک می‌گوید پرش کنید، به نظر می‌رسد دولت فدرال می‌پرسد چقدر بالاست. و بنابراین کبک به شدت گفته است که آنها در حداکثر خود هستند، آنها در اوج خود هستند، که پناهجویان باعث ایجاد فشار بر خدمات اجتماعی می شوند. این موضوع توسط انتاریو نیز تکرار شده است. یک گروه کاری بین دولت فدرال و استان ها وجود داشت و آنها (فدرال رزرو) تلاش کردند تا این نوع تخصیص مجدد پناهجویان بر اساس جمعیت را با هم پیش ببرند. اکنون، البته، مشکل با آن، بخش شش منشور است که آزادی حرکت را تضمین می کند. بنابراین یکی این است که برای مثال، شما باید کاملاً رضایت پناهجو را داشته باشید تا آنها را به هم بزند.

اکنون مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال، نشان می دهد که این کار نیز تنها با رضایت استان خاص انجام می شود و با بودجه انجام می شود. و بنابراین، البته، مارک میلر، این خبر فاش شد، و بنابراین ما برخی از استان‌ها را قاطعانه می‌گویند: «نه، ما آن را قبول نمی‌کنیم». این شامل آلبرتا نیز می شود. اکنون، آقای میلر با توئیت خود و حضور در رسانه های خود به نوعی دو برابر شده است، و به ویژه دانیل اسمیت، نخست وزیر آلبرتا را به دلیل رد پناهجویان بر این اساس مورد انتقاد قرار می دهد، در حالی که خانم اسمیت در گذشته درخواست افزایش نامزدهای استانی کرده است. خواستار افزایش جمعیت آلبرتا شده است. در حال حاضر البته می توان گفت که این غیر صادقانه است. نخست وزیر اسمیت درخواست افزایش مهاجران طبقه اقتصادی را دارد و آقای میلر پیشنهاد می کند که متقاضیان پناهندگی را بفرستد، که ممکن است مهارت های اقتصادی لازم در استان را به همراه داشته باشد یا نداشته باشد.

لورن مک‌گینیس: می‌دانم که در رسیدگی به دعاوی معوقه وجود دارد، اما فشارهای دیگری که بر سیستم و جوامعی که پناهجویان دارند و پناهندگانی که وارد می‌شوند، چیست؟

راج شارما: خوب، نه فقط پناهجویان یا پناهندگان. نیازی به جدا کردن پناهجویان نیست، فقط می‌توانیم بگوییم که مشکلات قابل توجهی با رشد و جمعیت وجود دارد، و یک مقاله Globe and Mail مربوط به دو روز پیش است که نشان می‌دهد آلبرتا رشد جمعیت، مثلاً 3 درصد را پیش‌بینی می‌کرد. ما اکنون بیش از 4.6 درصد هستیم. و خب این به چه معناست؟ خوب، آلبرتا در مهاجرت از مکان هایی مانند انتاریو و کبک نیز شبکه مهاجرت داخلی یا استانی قابل توجهی را شاهد بوده است. بنابراین، چه مهاجر باشند، چه مهاجر یا پناهجو، ما در مهاجرت به ویژه در آلبرتا داریم، بنابراین افزایش جمعیت به معنای افزایش نیاز به زیرساخت ها، خدمات عمومی، مدارس، بیمارستان ها، چه چیزی است. البته افزایش جمعیت هزینه ای نیز دارد. در کوتاه مدت، ممکن است پایه مالیاتی افزایش یابد، اما البته در بلندمدت، این به معنای هزینه های سرمایه ای است که لزوماً باید انجام شود.

لورن مک گینس: بله. آره بخشی از جمعیت رو به رشد به هر حال، من هم از شما قدردانی می کنم که بارها و بارها آن را به مردم بازگردانید. این مردم است. این افراد با داستان ها و چالش ها هستند و سعی می کنند چیزی را به خوبی انجام دهند و به سمت امنیت و ثبات و اینها حرکت کنند. پس راج، خوب است که با شما صحبت کنم. متشکرم.

راج شارما: یک لذت همیشه. متشکرم.

لورن مک گینس: شما. این راج شارما است. او یک وکیل مهاجرت اینجا در کلگری با استوارت شارما هارسانی است.

2024 09 16 مصاحبه CBC جابجایی پناهندگان

دیدگاهتان را بنویسید