پیمایش در دریاهای قانون، مقررات، سیاست و بوروکراسی – استوارت شارما هرسانی


همه‌گیری COVID-19 اساساً به پایان رسیده است و محدودیت‌های شدید سفر و محدودیت‌های حذف لغو شده‌اند. اما این واکنش این کشور و سایرین بر گستره و انعطاف‌پذیری قوانین مهاجرت، از جمله اختیارات اجرایی، تأکید کرده است. عواقب و عواقب این همه گیری همچنان ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال، تعطیلی اولیه پذیرش مهاجرت منجر به افزایش قابل توجهی در تعداد ساکنان موقت در کانادا شد و دولت در سال 2024 متعهد شد که تعداد آن ساکنان را تا 20٪ کاهش دهد. بسیاری نمی خواهند ترک کنند و ممکن است دلیل خوبی برای ترک آن نداشته باشند.

علاوه بر این، پیمایش وضعیت موقت به وضعیت دائمی دشوارتر شده است. آستانه ها و محدودیت های بالاتر مسیرهای اقتصادی همچنین منجر به تلاش بسیاری برای دسترسی به مسیرهای غیراقتصادی مانند SCLP، پناهندگی می شود. [as of September 2024 there are over a quarter million cases pending before the RPD] یا درخواست های بشردوستانه و دلسوزانه بر اساس ماده 25(1) IRPA برای ماندن در کانادا. چنین تلاش‌ها و درخواست‌هایی باعث بررسی، بررسی و امتناع احتمالی مهاجرت و در نتیجه انجام اقدامات اجرایی می‌شود.

افزایش چشمگیر تعداد ساکنان موقت و کاهش حمایت عمومی از سیستم مهاجرتی نسبتاً باز و سخاوتمندانه ما تاکنون، ناقوس مرگ پیشنهادی عفو گسترده پیشنهادی برای افراد فاقد وضعیت در کانادا را به صدا درآورد. برای برخی از ما، شاید بدبینانه و خسته از سالها تمرین، چنین پیشنهادی از همان ابتدا بدبینانه بود.

سخت‌تر شدن نگرش‌ها نسبت به تازه‌واردها و سایر مهاجران منعکس‌کننده نگرش همسایه ما در جنوب، بریتانیا (با نقشه مضحک آن است که اکنون برای درخواست پناهندگی خارج از ساحل و اسکان در رواندا رها شده است) و حتی کشورهای اروپایی (غربی). اوضاع واقعاً تغییر کرده است. آلمان یک بار اعلام کرد که موج فزاینده مهاجران باید به “Wir shaffen das” راه یابد. [we can manage this or we can do this] – آن سال 2015 بود. اکنون یک دهه از آن زمان می گذرد و «کوچ دسته جمعی مردمی که به دنبال پناه بردن از جنگ و فقر در دموکراسی های مرفه هستند، به چالش بزرگ 21 تبدیل شده است.خیابان قرن” … باعث ظهور جنبش های راست افراطی با سرمایه گذاری بر احساسات بومی گرایانه و بیگانه هراسی می شود.

نیازی به فالگیر نیست که فکر کنیم بسیاری نمی خواهند ترک کنند و این امر منجر به افزایش همزمان استفاده از مقررات عدم پذیرش و مشارکت رژیم مجری خواهد شد. پس این امر عادی جدید برای افسران مهاجرت است – که توسط IRPA اختیار دارند تا در صورت درخواست، پس از ورود و پس از ورود تصمیم بگیرند. و واقعیت چالش برانگیز جدید برای وکلای مهاجرت که وظیفه دارند به مشتریان خود کمک کنند تا در دریای طوفانی قوانین، مقررات، سیاست ها و بوروکراسی حرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید