دیوید هوندین با آموزش نخبگان نیجریه به کاربران اینترنتی آموزش می دهد


در طرح بزرگ آموزش نیجریه، اصطلاح “مدرسه نخبگان” اغلب تصاویری از موسسات معتبر را تداعی می کند که در آنها هزینه های گزاف نوید آموزش در سطح جهانی را می دهد. با این حال، دیوید هوندین، روزنامه‌نگار و نویسنده نیجریه‌ای توضیح می‌دهد که تحصیل نخبگان در نیجریه به چه معناست.

برای او، آموزش نخبگان نیجریه برای ثبت نام فرزندان شما در مدرسه ای سرمایه گذاری می کند که منعکس کننده برنامه درسی کشوری هزاران مایل دورتر است. آموزگاران، هم در ظاهر و هم از نظر منشأ خارجی، دروسی را آموزش می دهند که با تاریخ و فرهنگ غنی غرب آفریقا ارتباط ندارد. در عوض، برنامه درسی حول بهره‌برداری‌های اروپای قرن بیستم می‌چرخد، بدون توجه به بافت محلی.

حتی در موضوعاتی مانند فیزیک، این شکاف پابرجاست. دانش آموزان با سوالاتی دست و پنجه نرم می کنند که با تجربیات روزمره آنها ارتباطی ندارد.

همچنین ببینید: مردی که با زنی که برای امرار معاش آنلاین کار می کند ازدواج می کند یک احمق است – Solomon Bucci

پس از فارغ التحصیلی، این افراد “روشنفکر” برای تحصیلات عالی به سواحل غربی پرواز می کنند و اغلب هرگز باز نمی گردند. روابط آنها با نیجریه در بهترین حالت ضعیف می شود و به پست های گاه به گاه رسانه های اجتماعی کاهش می یابد که غرور ملی را در یک بشقاب برنج Jollof به رخ می کشد.

برای کسانی که در خطر بازگشت هستند، سهم آنها در جامعه اغلب تغییر نمی کند. آنها در مدیریت ثروت نقش دارند یا پروژه های بیهوده ای را راه اندازی می کنند که کمک چندانی به رونق اقتصاد نمی کند. برخی درگیر اعتیاد می شوند، قربانی گسست بین تربیت خود و واقعیت های خشن زندگی نیجریه.

نقد دیوید هوندین به قلب مشکل سیستمی در آموزش نیجریه می رود. نظرات را اینجا بخوانید.

بازدیدها: 0





Source link

دیدگاهتان را بنویسید